Márkaépítés és elférfiasodott vállalkozónők

Szükségszerű-e a mai világban egy vállalkozónőnek elférfiasodnia, vagy elég a szakma ismerete és a márkaépítés? Személyes vélemény következik.
Az én véleményem az, hogy ennyire leegyszerűsítve mindkét kérdésre a válaszom egyértelműen NEM.
A szakma ismerete, a kiváló szolgáltatások, termékek mellett elengedhetetlenül fontos egy hiteles énkép, az énmárka kialakítása. A márkaépítés mellett azonban meg kell tanulnunk más skilleket is, pl a marketinget.
Ehhez nem szükséges egy nőnek férfias tulajdonságokkal bírnia vagy úgy viselkednie. Viszont jó ha a saját természetes adottságaira alapoz, ezek között mindíg találunk olyat amely segíti őt az üzleti életben.
Miért gondolják azt sokan mégis, hogy a vállalkozók világában a nőnek el kell férfiasodnia hogy sikereket érhessen el?
Márkaépítés és a ¨férfi¨ tulajdonságok
Még nem is olyan régen a nők nemhogy nem vállalkozhattak vagy vezető pozíciót nem tölthettek be, hanem egyáltalán nem végezhettek olyan munkát ahol szakmai döntéseket kellett volna meghozniuk.
Még a saját családjukban is a férfiak (apák, férjek, fivérek) döntöttek minden fontos pénzügyi kérdésben. Jó volt az énmárkájuk 🙂 A nők pedig elfogadták amit kaptak. Nem az alkalmatlanságuk, hanem a tradíciók miatt.
Végül amikor lehetőségük adódott vállalkozni, vezető pozíciókat betölteni, szembe kellett találkozniuk a férfiak előítéleteivel, a saját tapasztalatlanságukkal és kishitűségükkel. Megpróbáltak túllépni ezen, meggyőzni a világot arról hogy ők is képesek arra amit addig csak a férfiak tehettek meg.
Nyilvánvaló módon akkoriban a nők azt választották, hogy ¨férfiasnak¨, vagy legalábbis ¨nem nélkülinek¨ mutatkoznak szakmai körökben és nagyon nehéz dolguk volt az akkori előítéletek miatt.
Ez az akkori (szükségszerű) hozzáállás sokáig fennmaradt. A mai napig általános az a vélemény, hogy csak az a nő lesz képes sikeres vállalkozóvá vagy vezetővé válni, aki átveszi a férfiak vélt vagy valós tulajdonságait és erőszakosan, kíméletlenül halad előre.
Ez a hozzáállás véleményem szerint idejétmúlt. Változik a vállalkozói világ, erre egyre nagyobb az igény. Sok vállalkozónak és ügyfeleiknek egyaránt elegük van az ¨ember embernek farkasa¨ hozzáállásból az üzleti életben.
Változások az üzleti életben
Az alábbi tulajdonságokra és hozzáállásokra egyre nagyobb igény van az üzleti életben:
- Intuíció használata (ráérzési-megérzési képesség)
A legsikeresebb vállalkozók magas százaléka vallja, hogy a megérzéseit rendszeresen használja a munkája során. - Asszertív kommunikáció alkalmazására való nagyobb hajlam
Az asszertív kommunikáció olyan kommunikációs forma, amelyből a kommunikációs felek nyertesen kerülnek ki. Úgy érvényesíteni az akaratunkat, hogy azzal nem bántunk meg senkit, és hozzásegítjük a partnerünket hogy az ő érdekei se sérüljenek. - Nyer-nyer (win-win) helyzetek kialakítására való nagyobb hajlam ügyfelekkel, alkalmazottakkal és partnerekkel
- Mások iránti személyes és szakmai tisztelet
- Etikusság a személyes és az üzleti életben egyaránt
Láthatjuk hogy a tipikus férfias tulajdonságok közül egyet sem találunk itt.
Márkaépítés és a ¨női¨ tulajdonságok
A márkaépítés során elsősorban az erősségeinkre alapozunk. Ezeket hangsúlyozzuk ki hogy megmutassuk a célpiacunknak mi miért vagyunk jobb választás mint a versenytársaink.
Az intuíció használatára, az empátiára, az asszertív kommunikáció alkalmazására, nyer-nyer helyzetek kialakítására, a mások iránti személyes és szakmai tiszteletre és az etikusságra való nagyobb hajlandóság a személyes és az üzleti életben, egyértelműen inkább a nők által nagyobb számban használt adottságok, szándékok és természetes erősségek.
Ugyan minden tanulható, fejleszhető, de a szándék a legfontosabb és ebben a nők egyértelműen mindig is jobbak voltak.
Szóval látható, hugy manapság az üzleti életben már más tulajdonságokra alapozva is lehet sikereket elérni.
Ezeket a tulajdonságokat a nők mindig is szívesebben használták mert természetes hajlamuk van rá. Ezért úgy gondolom hogy nem, nem szükséges elférfiasodnunk hölgyeim. Csak használjuk jól, amink van. Azon legyen a hangsúly.
Sok sikert a vállalkozásépítéshez!
——————————
Ha szeretnél egy ütős céges vagy személyes márkát kialakítani, szívesen segítek ebben is.
Arculattervezés, logó és webes arculat csomagjaim mellé most 2 óra Márkaépítés és Pozicionálás Tanácsadást kapsz, hogy te is sikeres lehess!
Tudj meg erről többet, ide kattintva olvass tovább!