Főoldal / Blog / vevőszerző weboldal / Marketing kommunikáció: mi a márkád üzenete?

Marketing kommunikáció: mi a márkád üzenete?

Marketing kommunikáció: mi a márkád üzenete?

Szeretnéd ha a marketing kommunikációd célba találna és hatékonyabb lenne, több vevőt hozna? Persze, mindenki ezt szeretné. Mégis, miért olyan nehéz ezt sokszor megvalósítani és hogyan teheted könnyebbé? Erről olvashatsz most pár gondolatot ebben a bejegyzésben.

 

Először engedj meg nekem egy pár személyes észrevételt a saját életemből, hogy könnyebben megértsd, pontosan mire is gondolok.

Pár évvel ezelőtt még nem gondoltam, hogy az akkori hivatásom közben szerzett tapasztalataimat máshol is fogom kamatoztatni, pedig most is pontosan ez történik, amikor logót és arculatot tervezek,  weboldalt készítek.

A coach-ként és önismereti tanácsadóként töltött éveim alatt alakult ki – pontosabban fedeztem fel magamban a ráérzési képességet, az empatikusságot. Az időráfordítás  a minőségi munkára, az etikusság, loyalitás, a titoktartás, a minőségi kommunikációra és a nyer-nyer helyzetekre való törekvés mindig fontos volt a számomra.

Sokáig azt hittem hogy ezeket a képességeket egyszerűen megtanultam az évek folyamán, pedig ez valójában nem elsajátítást jelentett, ezek a tulajdonságok mindig is az enyémek voltak, csak nem voltam ennek tudatában.

 

Lehet hogy Te sem tudsz még magadról alapvető dolgokat

De ha mondjuk hajlandó vagy némi időt, energiát szánni önismereti munkára, akkor fel tudod tárni eddig rejtett képességeidet. Ez pedig azt jelenti hogy apránként el is kezded használni azokat.

Vagy pedig ahogy egyre idősebb és tapasztaltabb leszel, egyszerűen változol. Ez olyan hosszú folyamat lehet, hogy szinte észre sem veszed ezt a változást magadban.

Természetes lesz a számodra, már így működsz; és sokszor szinte nem is vagy tudatában ezeknek a képességeidnek, tulajdonságaidnak, csak használod azokat.

 

Mi a márkád üzenete?

Ez persze magában hordozhatja azt is, hogy amikor meg kellene határoznod hogy Te miben vagy más, miben vagy egyedi és megismételhetetlen, mi mást tudsz adni az ügyfeleidnek amiket mások esetleg nem, na akkor bajban lehetsz.

Pedig a logód, az arculatod megtervezéséhez, a vevőszerző weboldalad létrehozásához is pontosan ezeket az egyediségeket kell tudnod meghatároznod Neked is. Ez az első lépések egyike mielőtt még bármibe is fognál.

Ugyanez történt velem is, amikor a saját pozícionálásomat akartam meghatározni. Sok időbe tellett amíg meg tudtam fogalmazni ezeket a képességeket, pedig ezek nélkül még a célcsoportunkat sem tudjuk elérni és a marketing üzenetünket sem tudjuk jól megfogalmazni.

 

Ezeket az egyediségeket kell(ene) kihangsúlyoznod, hogy a leendő ügyfeled azonnal tudja hogy te kellesz neki

Látnia kell mi az amit Tőled megkaphat másoktól pedig nem, hogy Te nem csak egy vagy a többi, seregnyi kereskedő, szolgáltató közül.

 

Te már tudod miben vagy más, egyedi, megismételhetetlen?

Mi mást tudsz nyújtani leendő ügyfeleidnek ami megkülönböztet téged a piacod többi résztvevőjétől?

Ha a válaszod nem, vagy nem pontosan, akkor gyorsan főzz egy teát vagy kávét, fogj papírt-ceruzát,  keress egy nyugodt csendes helyet és addig ne is haladj tovább az üzleted megtervezésével amíg ezeket meg nem találtad magadban és le nem írtad.  

Ezt a listát pedig azután mindig tartsd szem előtt, ez lesz az egyik legtöbbször használt segédeszközöd amikor meg akarod majd szólítani a célcsoportod tagjait. Ez fogja az alapját képezni a marketing üzenetednek, ami nélkül nem fogsz tudni jó marketing- és tartalom-stratégiát kidolgozni.

 

Ezeket az egyediségeidet, képességeidet kell majd kiemelned

Az internetes marketingedben is, a szakmai blogodon, közösségi média oldalaid bejegyzéseiben, reklámszövegeidben, e-mail marketingedben erre kell támaszkodnod.

Azonban erre a listára már a logótervezés, arculattervezés előtt is szükséged lesz, valamint a céges weboldalad készítéséhez is elengedhetetlen.

Úgyhogy munkára fel!